• Προτυπο Γυμνάσιο Πατρών

  • .

  • .

  • .

  • .

  • .

  • .

  • .

Copyright 2021 - Πρότυπο Γυμνάσιο Πατρών

Τα εκπαιδευτικά συστήματα ανά την Ευρώπη Erasmus KA+3 “Teachers4 Europe

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά

Στο πλαίσιο του προγράμματος  Erasmus KA+3 “Teachers4 Europe: Setting an Agora for Democratic Culture” (Τ4Ε) με θέμα Τα εκπαιδευτικά συστήματα ανά την Ευρώπη, η ομάδα των δέκα μαθητών της ΄Γ Γυμνασίου μελέτησαν και παρουσίασαν μια σύνοψη του εκπαιδευτικού συστήματος των παρακάτω χωρών:

1.Γαλλία: Μαρία-Ελένη Τριάντη & Ελένη Σωτηροπούλου

2.Σουηδία: Παπαχρήστου Άννα

3.Δανία: Κανέλλη Νεκταρία & Λεοντίτση Τάνια

4.Λετονία: Καλτσονούδη Τατιάνα

5.Φιλανδία: Πανοβράκος Γιώργος

6.Ιαπωνία: Λιόλιου Αναστασία, Μπαλκάμου Φωτεινή & Ηλιόπουλος Δημήτρης

 

Attachments:
Download this file (1-gallia.pdf)Γαλλία[ ]1331 kB
Download this file (2-souidia.pdf)Σουηδία[ ]1171 kB
Download this file (3- dania.pdf)Δανία[ ]5111 kB
Download this file (4-letonia.pdf)Λετονία[ ]3102 kB
Download this file (5-filandia.pdf)Φιλανδία[ ]1103 kB
Download this file (6-iaponia.pdf)Ιαπωνία[ ]1833 kB

GR: «Teachers4Europe: Διαδικτυακή συνάντηση σχολείων Ελλάδας και Κύπρου

Αξιολόγηση Χρήστη: 5 / 5

Αστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια Ενεργά

GR: «Teachers4Europe: Οι μαθητές συζητούν για τα εκπαιδευτικά συστήματα»: Διαδικτυακή συνάντηση σχολείων Ελλάδας και Κύπρου

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA3 “Teachers4Europe: Setting an Agora for Democratic Culture” (T4E), την Τρίτη 30 Μαρτίου, πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή συνάντηση Ελλήνων και Κυπρίων μαθητών με θέμα τις διαφορές και τις ομοιότητες των δύο εκπαιδευτικών συστημάτων. Οι Δημήτρης Ηλιόπουλος, Τατιάνα Καλτσονούδη, Νεκταρία Κανέλλη, Τάνια Λεοντίτση, Αναστασία Λιόλιου, Φωτεινή Μπαλκάμου, Γιώργος Πανοβράκος, Άννα Παπαχρήστου, Έλλη Σωτηροπούλου και Ελένη-Μαρία Τριάντη, μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου του Πρότυπου Γυμνασίου Πάτρας και συμμετέχοντες στο πρόγραμμα με υπεύθυνη εκπαιδευτικό τη φιλόλογο Νίκη Ευσταθοπούλου, αποτέλεσαν την ελληνική πλευρά. Συναντήθηκαν με τους μαθητές της ΄Β Γυμνασίου του Γυμνασίου Πόλεως Χρυσοχούς, ένα σχολείο της Πάφου στο βορειοδυτικό μέρος της Κυπριακής Δημοκρατίας (http://gym-poli-chrysochous-paf.schools.ac.cy/). Υπεύθυνος για το συντονισμό της διαδικτυακής συνάντησης ήταν ο Κύπριος φιλόλογος Στέλιος Κυριακού, ενώ παρευρέθηκε και ο πρεσβευτής της δράσης T4E, Γιώργος Γιωτόπουλος.

Ο κος Γιωτόπουλος προλόγισε ενημερώνοντας ότι το πρόγραμμα T4E με το δίκτυο εκπαιδευτικών και μαθητών του και σε συνεργασία με κοινωνικούς και πολιτιστικούς φορείς, προωθεί καίριες αξίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως τη δημοκρατική κουλτούρα, τα θεμελιώδη δικαιώματα, τη διαπολιτισμική κατανόηση. Απώτερος στόχος είναι οι μελλοντικοί ευρωπαίοι πολίτες να αποκτήσουν κοινωνικές και πολιτικές ικανότητες και γνώσεις. Απευθυνόμενος στους μαθητές τόνισε τη σημασία της απόκτησης ήπιων δεξιοτήτων (soft skills) με κεντρικές την ενσυναίσθηση, την ανάπτυξη κριτικής σκέψης και την ενεργητική ακρόαση, γιατί οι δεξιότητες αυτές είναι απαραίτητες τόσο για προσωπική ανάπτυξη και κοινωνικοποίηση, αλλά και για μια επιτυχημένη επαγγελματική πορεία.

Στη συνέχεια το λόγο πήραν οι μαθητές: οι μαθήτριες Έλλη Σωτηροπούλου και Ελένη-Μαρία Τριάντη του Πρότυπου Γυμνασίου Πάτρας παρουσίασαν το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, ενώ οι μαθήτριες Ουρανία Λαζάρου και Μαργαρίτα Μελή του Γυμνασίου Πόλεως Χρυσοχούς παρουσίασαν τη δομή του Κυπριακού συστήματος εκπαίδευσης. Οι μαθητές και των δύο σχολείων απηύθυναν ερωτήσεις και αντάλλαξαν απόψεις για τα δύο εκπαιδευτικά συστήματα. Ομοιότητες που επισήμαναν οι μαθητές ήταν η ύπαρξη Πανελληνίων και Παγκύπριων εξετάσεων αντίστοιχα που κρίνουν την εισαγωγή στα πανεπιστήμια, το φορτωμένο πρόγραμμα των μαθητών με σχολικά και εξωσχολικά μαθήματα, αλλά και τα ίδια σχολικά εγχειρίδια. Διαφορές που κέντρισαν το ενδιαφέρον των Ελλήνων μαθητών ήταν ότι οι Κύπριοι μαθητές φορούν στολή, ενώ δε λαμβάνουν βαθμολογία στο Δημοτικό. Ευχαριστώντας τον οικοδεσπότη της συνάντησης Στέλιο Κυριακού και το Γυμνάσιο Πόλεως Χρυσοχούς, όλοι οι συμμετέχοντες μαθητές εξέφρασαν την ελπίδα για μια δια ζώσης συνάντηση ώστε να γνωριστούν και να αναλύσουν περισσότερο το θέμα της εκπαίδευσης.

GR: «Teachers4Europe: Οι μαθητές συζητούν για τα εκπαιδευτικά συστήματα»

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά

GR: «Teachers4Europe: Οι μαθητές συζητούν για τα εκπαιδευτικά συστήματα»

Πρότυπο Γυμνάσιο Πάτρας

Το Πρότυπο Γυμνάσιο Πάτρας στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA3 “Teachers4Europe: Setting an Agora for Democratic Culture” (T4E) ενημέρωσε τους μαθητές της Γ’ τάξης  για τα εκπαιδευτικά συστήματα άλλων χωρών. Υπεύθυνη καθηγήτρια του Προγράμματος για το σχολείο είναι η κα Νίκη Ευσταθοπούλου, ενώ Πρεσβευτής του Προγράμματος είναι ο κ. Γιώργος Γιωτόπουλος.

Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα (https://teachers4europe.eu/el) το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα “Teachers4Europe”(T4E) στοχεύει πολλές προκλήσεις με τον ίδιο τρόπο. Κάνει χρήση της εκπαίδευσης ως μέσω για την προώθηση αρχών και αξιών που περιλαμβάνονται στην δημοκρατική κουλτούρα της ΕΕ, η οποία μπορεί να συμβάλει στην καλύτερη εκτίμηση της ΕΕ ως οντότητας που λειτουργεί σε πολλά διαφορετικά επίπεδα υπέρ όλων των ανθρώπων, ανεξάρτητα από την ταυτότητά τους.

Παρά τους εξαιρετικά δύσκολους καιρούς που διανύουμε και τη γεμάτη προκλήσεις συνθήκη της τηλεκπαίδευσης, δέκα μαθητές της Γ’ Γυμνασίου του Πρότυπου Γυμνασίου Πάτρας την Τετάρτη 10 Μαρτίου ενημέρωσαν τους συμμαθητές τους για τα εκπαιδευτικά συστήματα της Γαλλίας, της Δανίας, της Σουηδίας, της Φιλανδίας, της Λετονίας, αλλά και της Ιαπωνίας.

Η Νεκταρία Κανέλλη και η Τάνια Λεοντίτση επέλεξαν να απεικονίσουν την εκπαίδευση στη Δανία: Ένα σύστημα που δεν έχει εξετάσεις, αλλά αξιολόγηση των μαθητών μέσω εργασιών. Οι μαθητές εντυπωσιάστηκαν από τα μηδενικά ποσοστά μαθητικής αποτυχίας, αλλά και την πληρωμή των φοιτητών ως εργαζόμενων. Η Ελένη Τριάντη και η  Έλλη Σωτηροπούλου παρουσίασαν το Γαλλικό εκπαιδευτικό σύστημα που θυμίζει το ελληνικό στο πρόγραμμα σπουδών, αλλά και τις τελικές εξετάσεις σε κρατικό επίπεδο που κρίνουν την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο.

Ο Γιώργος Πανοβράκος παρουσίασε το σύστημα της Φιλανδίας, που αποτελεί διεθνώς πρότυπο προς μίμηση. Χωρίς να δίνει βαθμολογίες  στους μαθητές παρά μόνο περιγραφική αξιολόγηση, αποτρέπει κάθε σύγκριση μεταξύ μαθητών, αλλά και σχολείων. Οι μαθητές δεν επιβαρύνονται με εργασίες για το σπίτι ή φροντιστήρια προετοιμασίας, όπως στην Ελλάδα. Η Άννα Παπαχρήστου σημείωσε ότι η Σουηδία προσφέρει δωρεάν εξωσχολική φροντίδα πριν και μετά τη λήξη του σχολικού προγράμματος, ενώ δωρεάν είναι τα σχολικά γεύματα. Το μάθημα ξεκινά και τελειώνει στο σχολείο χωρίς οι μαθητές να φορτώνονται δουλειά για το σπίτι. Τα διαγωνίσματα απαγορεύονται, ενώ μόνο στην τελευταία τάξη της υποχρεωτικής εκπαίδευσης επιτρέπεται μια περιγραφική αξιολόγηση. Η μέθοδος διδασκαλίας στοχεύει οι μαθητές να μάθουν τον τρόπο να μαθαίνουν. Η Τατιάνα Καλτσονούδη αποκάλυψε ότι η Λετονία έχει από τις υψηλότερες κρατικές δαπάνες για την εκπαίδευση μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών θέτοντας ως προτεραιότητες την ισότητα ευκαιριών, αλλά και τη δια βίου μάθηση.

Η εξωτική Ιαπωνία κέντρισε το ενδιαφέρον των Δημήτρη Ηλιόπουλου, Φωτεινής Μπαλκάμου και Αναστασίας Λιόλιου, γιατί εκεί η εκπαίδευση προκρίνει τη διδασκαλία του σεβασμού, της σκληραγώγησης, της αυτοκυριαρχίας και της ανάληψης ευθυνών από τους μαθητές, εμπλέκοντάς τους ακόμη και στον καθαρισμό του σχολείου τους. Όμως εκεί η εισαγωγή στο πανεπιστήμιο κρίνεται από μία μόνο εξέταση, οι μαθητές φορούν στολές, δεν κάνουν κοπάνες και συχνά έχουν μαθητικές υποχρεώσεις ως και τις 8 ή 9 το βράδυ.

Συνοψίζοντας, οι μαθητές παρατήρησαν ότι όλα τα συστήματα που μελέτησαν προσέφεραν δωρεάν εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, όπως και η Ελλάδα, αλλά εκεί υπάρχει η επιλογή της κατ’ οίκον εκπαίδευσης ενώ η επαγγελματική εκπαίδευση είναι προτιμητέα και όχι υποτιμημένη επιλογή, ενώ συχνά η προσχολική εκπαίδευση είναι προαιρετική. Από την εκδήλωση αυτή, οι μαθητές απέκτησαν ενδιαφέρον να εξερευνήσουν περισσότερο τα εκπαιδευτικά συστήματα ανά την Ευρώπη, αλλά και ερωτηματικά γιατί το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δεν αναμορφώνεται αποτελεσματικά αντιγράφοντας τα επιτυχημένα πρότυπα του εξωτερικού.

Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα «Crowddreaming»

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά

Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα  «Crowddreaming»: Ευχαριστώντας την Ισπανία

 

Το Πρότυπο Γυμνάσιο Πάτρας συμμετείχε με επιτυχία στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ KA3: “Crowddreaming: Youth co-create Digital Culture” (CDDC), με το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο ως τον Εταίρο που εκπροσωπούσε την Ελλάδα: https://crowddreaming.eu/el/ 

 

Οι 4 συμμετέχουσες χώρες (Ιταλία, Λετονία, Κροατία και Ελλάδα) κατέθεσαν 80 συμμετοχές/ψηφιακές σκηνές, που μπορείτε να απολαύσετε στην πλατφόρμα επαυξημένης πραγματικότητας EuropaSquare, που συνεχώς αναβαθμίζεται, στον παρακάτω  σύνδεσμο:

https://hubs.mozilla.com/6mMaFqh/europa-square-orientation-centre

 

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός για το σχολείο μας ήταν η φιλόλογος Νίκη Ευσταθοπούλου, που συνεργάστηκε με τις μαθήτριες και μαθητές του Πολιτιστικού Προγράμματος «Ελληνικές καστροπολιτείες στο διαδικτυακό ραδιόφωνο», και συγκεκριμένα τις: Αναστασία Σγούρα, Μαρία Παλούμπη, Ελευθερία-Μαρία Πούλιου και Δανάη-Θεοδώρα Χαρίτου.

 

Αναζητείστε το δικό μας έργο που ευχαριστεί την Ισπανία για το έργο του Θερβάντες, συγγραφέα του Δον Κιχώτη, στο δωμάτιο/room της Ισπανίας:

https://hubs.mozilla.com/Xaakmgt/europa-square-thanks-to-spain/

f t g m