• Προτυπο Γυμνάσιο Πατρών

  • .

  • .

  • .

  • .

  • .

  • .

  • .

Copyright 2022 - Πρότυπο Γυμνάσιο Πατρών

Εκπαιδευτικά Σενάρια

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 

 

Εδώ μπορείε να δείτε και να χρησιμοποιήσετε Εκπαιδευτικά σενάρια που  αναπτύχθηκαν κατά την πιλοτική εφαρμογή των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών.

 

Τα σενάρια αυτά αναπτύχθηκαν από τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας,  αξιολογήθηκαν από τους επιμορφωτές του ΙΕΠ και εφαρμόστηκαν στην τάξη.

Τα σενάρια μπορείτε να τα βρείτε παρακάτω:

 

ΚΑΜΠΥΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΕ11

Τίτλος διδακτικού σεναρίου: «Αξιολογώ το βάρος μου,  μετρώ και  συσχετίζω την τροποποίησή του με την ενεργειακή δαπάνη διαφόρων μορφών Φ.Δ.»

Δημιουργός: Νικόλαος Καμπύλης

Βαθμίδα - Τάξη: Γ΄ Γυμνασίου

Εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχές και συμβατότητα με ΠΣ

Γνωστικό πεδίο: Φυσική Αγωγή

Το παρόν  εκπαιδευτικό σενάριο εντάσσεται στο:

Θεματικό πεδίο: 3. Βιωματικός/Συμπεριφορικός σκοπός. Συμμετέχει συστηματικά σε φυσικές δραστηριότητες και αναπτύσσει ή/και διατηρεί κατάλληλο επίπεδο φυσικής κατάστασης για υγεία.

Θεματική ενότητα: 3.1. Αξιολόγηση-αυτοπαρατήρηση των προσωπικών επιπέδων ΦΔ και των δεικτών της προσωπικής ΦΚ για υγεία και καθορισμός στόχων για βελτίωση ή/και διατήρηση. 3.1.2. Αξιολόγηση των δεικτών της προσωπικής Φ.Κ. για την υγεία και καθορισμός στόχων για βελτίωση ή/και διατήρηση.  

Χρονική διάρκεια: 2 ώρες

 

Λήψη σεναρίου

 

 

 

π. ΠΡΙΓΚΙΠΑΚΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΠΕ01

 

 Λήψη σεναρίου

 

ΣΤΑΜΟΥΛΗ ΑΛΕΞΙΑ ΦΩΤΕΙΝ ΠΕ02  - ΤΣΑΡΟΥΧΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΕ02 - ΚΟΡΜΠΑΚΗ ΕΥΓΕΝΙΑ ΠΕ02

Τίτλος διδακτικού σεναρίου : Ραψωδία Ζ 369-529 «Ο Έκτορας στην Τροία ως

πολεμιστής, ήρωας, πατέρας και σύζυγος: οι συνυπάρχουσες ταυτότητες εν καιρώ

πολέμου»

  • Δημιουργός/οί: Κορμπάκη Ευγενία, Σταμούλη Αλεξία-Φωτεινή, Τσαρούχα Βασιλική
  • Τάξη : Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
  • Γνωστικό αντικείμενο : Ιλιάδα (Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Απόδοση)
  • Εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχές : Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Πρωτότυπο,

Μυθολογία

α. Ιδιαίτερη περιοχή του γνωστικού αντικειμένου: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και

Γραμματεία

β. Συμβατότητα με ΠΣ άλλων γνωστικών αντικειμένων: Αρχαία Ελληνικά, Ιστορία,

Μυθολογία

  • Χρονική διάρκεια: 90’ (2 διδακτικές ώρες)

 

Λήψη σεναρίου

 

ΚΙΖΙΛΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΕ02

 

 Λήψη σεναρίου

 

ΕΥΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΥ ΝΙΚΗ ΠΕ02

 Τίτλος διδακτικού σεναρίου: “Χαμένες πατρίδες: Το βίωμα της

προσφυγιάς στα 1922»

Δημιουργός/οί: Ευσταθίου Ιωάννα, Ευσταθοπούλου Παγώνα-Νίκη

Βαθμίδα - Τάξη: Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση- Γ΄ Γυμνασίου

Εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχές και συμβατότητα με ΠΣ

Νεοελληνική Λογοτεχνία, Γλωσσική Διδασκαλία - Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή

- Γνωστικό αντικείμενο - Θεματικό πεδίο - Θεματική ενότητα

- Γνωστικό αντικείμενο: Ιστορία Γ΄ Γυμνασίου (Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία)

- Γνωστικό πεδίο: Ανθρωπιστικές Επιστήμες

- Θεματική ενότητα (σύμφωνα με το ΠΣ): “Ο πόλεμος στη Μικρά Ασία (1919-1922) –

Η Μικρασιατική καταστροφή”

Όπως αναφέρονται στο ΠΣ, τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα για τους/τις

οι μαθητές/τριες είναι:

  • Να διακρίνουν τα κύρια γεγονότα του Μικρασιατικού πολέμου.
  • Να γνωρίζουν την κατάληξη του Μικρασιατικού πολέμου

- Σχέση με άλλες θεματικές ενότητες ή/και θεματικά πεδία του γνωστικού

αντικειμένου ή/και άλλα γνωστικά αντικείμενα

Λογοτεχνία, Γλωσσική διδασκαλία και Κοινωνικές Επιστήμες (Κοινωνική Πολιτική

Αγωγή)

Χρονική διάρκεια

Το παρόν σενάριο σχεδιάστηκε για να εφαρμοστεί σε δύο (2) διδακτικές ώρες.

 

 Λήψη σεναρίου

 

ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΕ02 - ΚΑΡΑΛΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΕ02 - ΚΩΣΤΑΡΑ ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ ΠΕ02

 

Άξονας προβληματισμού: Αυτογνωσία

Διδακτική ενότητα: Η μνήμη, ο τόπος και ο χρόνος -η ευθύνη του ανθρώπου.

Σχεδιασμός σεναρίου:

Αικατερίνη Γεωργακοπούλου

Βασιλική Καραλή

Ευφροσύνη Κωσταρά

Θέματα:

Α. Γνώσεις για τον κόσμο

  • Η σχέση του ανθρώπου με το παρελθόν/ η αξία της μνήμης
  • Οι στάσεις ζωής και οι επιλογές του ανθρώπου

Β. Γνώσεις για τη Λογοτεχνία

  • Η δομή και η πολυσημία του ποιητικού λόγου
  • Τα λογοτεχνικά μοτίβα και τα λογοτεχνικά σύμβολα
  • Από τα κείμενα στη Γραμματολογική – ιστορική πορεία της Λογοτεχνίας

Συνολική χρονική διάρκεια: 4 διδακτικές ώρες (δύο δίωρα).

Σύνδεση με άλλα γνωστικά αντικείμενα: Ιστορία, Γεωγραφία.

 

 Λήψη σεναρίου

Φύλλο Εργασίας

Σχεδιασμός

 

ΚΑΡΜΙΡΗΣ ΣΠΗΛΙΟΣ ΠΕ03  -  ΜΙΣΙΧΡΟΝΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΠΕ03

Θεματική του διδακτικού σεναρίου: Αντιστρόφως Ανάλογα ποσά

Δημιουργός/οί:    ΚΑΡΜΙΡΗΣ Σ. , ΜΙΣΙΧΡΟΝΗ Α. , ΣΚΟΤΣΙΜΑΡΑ Λ.

Βαθμίδα – Τάξη: A ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Διδακτικές ώρες:  2

Ενότητα του ΠΣ και Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα (ΠΜΑ):  Άλγεβρα, Ανάλογα ποσά , Αντιστρόφως αναλόγα ποσά, , Γραφική Παράσταση

 

 Λήψη σεναρίου

 

ΧΑΙΡΙΚΑΚΗΣ ΜΑΡΚΟΣ ΠΕ03

 

Λήψη σεναρίου

ΑΜΑΡΙΩΤΑΚΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΕ04

 

Λήψη σεναρίου

 

ΛΙΤΙΝΑΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΠΕ04 - ΒΟΥΤΣΙΝΑ ΛΑΜΠΡΙΝΗ ΠΕ04

Τίτλος διδακτικού σεναρίου

Υδροστατική πίεση

Δημιουργοί

Βουτσινά Λαμπρινή, Λίτινας Αντώνης

Βαθμίδα – Τάξη

Β Γυμνασίου

Εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχές και συμβατότητα με ΠΣ

- Γνωστικό αντικείμενο - Θεματικό πεδίο - Θεματική ενότητα

- Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα όπως αναφέρονται στο ΠΣ

- Σχέση με άλλες θεματικές ενότητες ή/και θεματικά πεδία του γνωστικού αντικειμένου ή/και άλλα γνωστικά αντικείμενα

Φυσική – Δυνάμεις και κινήσεις – Υδροστατική πίεση

Οι μαθητές:

- Να ορίζουν την υδροστατική πίεση μέσω πειραματικής διερεύνησης και να εξάγουν τον νόμο της.

- Να εφαρμόζουν τον νόμο της υδροστατικής πίεσης σε απλά προβλήματα.

- Να ερμηνεύουν την πίεση στα ρευστά.

Το γνωστικό αντικείμενο της υδροστατικής πίεσης σχετίζεται με το μέγεθος της πίεσης, την αρχή του Pascal, τη σχέση πίεσης – άνωσης

Χρονική διάρκεια

Δύο (2) διδακτικές ώρες συνεχόμενες 

 

Λήψη σεναρίου

 

ΜΩΡΑΪΤΗ ΜΑΡΙΑ  ΠΕ06

 

Τίτλος σεναρίου: SOCIAL MEDIA

Δημιουργός: ΜΩΡΑΪΤΗ ΜΑΡΙΑ

  1. Ταυτότητα του σεναρίου

Θεματικό Πεδίο: τεχνολογία και ψηφιακός κόσμος

Θεματική Ενότητα: διαδίκτυο και εξοικείωση των νέων με τον ψηφιακό κόσμο- τεχνολογία και ψηφιακή ταυτότητα των νέων

Τάξη: Γ γυμνασίου

Επίπεδο γλωσσομάθειας: Με βάση την εξάβαθμη κλίμακα του ΚΕΠΑ το σενάριο απευθύνεται σε μαθητές επιπέδου γλωσσομάθειας B2 (Vantage level, Independent user, Understand the main points in a text of a medium level of difficulty on various topics/ Can interact with a degree of fluency and spontaneity that makes regular interaction with native speakers or non native speakers with an excellent command of the target language possible/ Produce oral and written texts on different topics, developing arguments to support their view, The kpg handbook, 2013).

 Χρονική διάρκεια: Το σενάριο έχει διάρκεια 4 διδακτικών ωρών των 45’, στην αίθουσα διδασκαλίας, αρκεί να υπάρχει δυνατότητα χρήσης υπολογιστή συνδεμένου με προβολικό σύστημα, ηχεία, σύνδεση στο διαδίκτυο ή/και πρόσβαση στο εργαστήριο πληροφορικής (επιθυμητή θα ήταν επίσης η χρήση κινητών συσκευών ή και tablets εναλλακτικά).

 Λήψη σεναρίου

 

ΜΠΑΡΤΖΕΛΑΣ ΜΙΧΑΛΗΣ ΠΕ11

 Φυσική κατάσταση και Υγεία με την Κολύμβηση
Δημιουργός: Μιχαήλ Μπαρτζελάς
Βαθμίδα – Τάξη: Γυμνάσιο - Τάξη Α΄
Εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχές και συμβατότητα με ΠΣ
Γνωστικό αντικείμενο: Φυσική Αγωγή
Θεματικό πεδίο: Κινητικός σκοπός
Θεματική ενότητα
Σχέση με άλλες θεματικές ενότητες ή/και θεματικά πεδία του γνωστικού αντικειμένου ή/και άλλα γνωστικά αντικείμενα
Θεματικά πεδία ΦΑ: Γνωστικός, συμπεριφορικός και βιωματικός σκοπός
Θεματικές ενότητες ΦΑ: 1.1.1. Δραστηριότητες για ανάπτυξη και διατήρηση καλής Φυσικής Κατάστασης για Υγεία, 1.1.2. Τα “διαδεδομένα” ατομικά και ομαδικά αθλήματα/ 1.1.3. Τα “λιγότερο” διαδεδομένα sports/αθλήματα, λοιπές αυτόνομες ή/και εναλλακτικές μορφές άσκησης και ΦΔ αναψυχής. 2.1.1. Οφέλη άσκησης, 2.2.1. Κανονισμοί αθλημάτων.
2.2.2. Τεχνική, 3.1.2. Αξιολόγηση των δεικτών της προσωπικής ΦΚ για υγεία και καθορισμός στόχων για βελτίωση ή/και διατήρηση, 4.1. Δεξιότητες ζωής που συμβάλλουν στη δια βίου άσκηση για υγεία και ποιότητα ζωής.
Χρονική διάρκεια:  3 Διδακτικές Ώρες

 

 Λήψη σεναρίου

 

ΠΕΤΡΟΛΕΚΑ ΝΑΤΑΣΣΑ ΠΕ05

 

 Λήψη σεναρίου

 

ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΠΕ07

 

 Λήψη σεναρίου

 

ΚΑΡΟΥΜΠΑΛΗ ΕΥΓΕΝΙΑ ΠΕ79

 Τίτλος διδακτικού σεναρίου: Happier than ever

Δημιουργός: Καρούμπαλη Ευγενία

Βαθμίδα – Τάξη: Γ’ τάξη Γυμνασίου

Εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχές και συμβατότητα με ΠΣ

- Γνωστικό αντικείμενο: Μουσική

- Θεματικό πεδίο - Θεματική ενότητα: πρώτος θεματικός οργανωτής: Προσεγγίζω και κατανοώ τις έννοιες και τα βασικά στοιχεία της μουσικής1

- Σχέση με άλλες θεματικές ενότητες ή/και θεματικά πεδία του γνωστικού αντικειμένου ή/και άλλα γνωστικά αντικείμενα

Τρίτος θεματικός οργανωτής: Συνδέω τη μουσική με άλλες τέχνες, μέσα και επιστήμες2

Σύνδεση μουσικής και κινηματογραφικής τέχνης

Σύνδεση μουσικής, ποίησης και γλωσσικής διδασκαλίας (επικοινωνιακή ορθότητα στη χρήση του λόγου)

Χρονική διάρκεια: τέσσερεις διδακτικές ώρες.

Λήψη σεναρίου

 

ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟΥ ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ

 

 Λήψη σεναρίου

 

ΚΤΕΝΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΠΕ80

 

 Λήψη σεναρίου

 

ΜΠΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΕ86 - ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΠΕ86

 

Το δίλημμα του φυλακισμένου
Δομή Επιλογής – Πολλαπλή (ή εμφωλευμένη) επιλογή και Λογικοί Τελεστές

Δημιουργοί: Νικόλαος Μπακόπουλος & Σπυρίδων Παπαδάκης

 Τάξη: Α’ Γυμνασίου  (Μπορεί να εφαρμοστεί και στις Β, Γ Γυμνασίου)

Εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχές και συμβατότητα με ΠΣ:

ΓΑ-ΑΠΥΣ-ΠΡΟ-ΒΕΔ (ΝΠΣ – Οδηγός Εκπαιδευτικού σελ. 77)

 1.2 Προγραμματισμός

1.2.1 Βασικές έννοιες και δομές δομημένου προγραμματισμού

 - ΓΑ-ΑΠΥΣ-ΠΡΟ-ΒΕΔ-1

 - σχεδιάζουν, δημιουργούν και διορθώνουν προγράμματα στο πλαίσιο υλοποίησης αλγορίθμων ή έργων δημιουργικής έκφρασης σε περιβάλλον οπτικού προγραμματισμού με απλές μεταβλητές, επιλογές, επαναλήψεις, γεγονότα και έτοιμα υποπρογράμματα ΥΣΚ, ---, ΣΥΝ, ΕΠΙ, ΚΥΤ, ΥΑΦ

 - Στην Α' Γυμνασίου, οι μαθητές/τριες με την καθοδήγηση του/της εκπαιδευτικού, μέσα από παραδείγματα και κατάλληλα σχεδιασμένες εργαστηριακές ασκήσεις μαθαίνουν να σχεδιάζουν, δημιουργούν και διορθώνουν απλά προγράμματα με απλές μεταβλητές των βασικών τύπων δεδομένων, απλές αριθμητικές και λογικές εκφράσεις, χρησιμοποιώντας τις δομές ελέγχου: ακολουθία, επιλογή και επανάληψη (σύνθετες και εμφωλευμένες), γεγονότα και έτοιμα υποπρογράμματα, στο πλαίσιο υλοποίησης αλγορίθμων ή έργων δημιουργικής έκφρασης (π.χ. ψηφιακό παιχνίδι, αφήγηση ιστορίας, ψηφιακή τέχνη, έργο με υλικό προγραμματισμό ή/και ρομποτική) σε περιβάλλον γραφικού προγραμματισμού. Ο προγραμματισμός διδάσκεται παράλληλα με την αλγοριθμική και την επίλυση προβλήματος ως το πεδίο πρακτικής εφαρμογής και πειραματισμού με τους αλγορίθμους.

Χρονική διάρκεια: 4  Διδακτικές ‘Ώρες  (2 Εβδομάδες Χ 2 ώρες)

 

Λήψη σεναρίου

 Φύλλα εργασίας 

Aκολουθία LAMS

 

 

 

 

Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή
CC BY-SA

This license lets others remix, adapt, and build upon your work even for commercial purposes, as long as they credit you and license their new creations under the identical terms. This license is often compared to “copyleft” free and open source software licenses. All new works based on yours will carry the same license, so any derivatives will also allow commercial use. This is the license used by Wikipedia, and is recommended for materials that would benefit from incorporating content from Wikipedia and similarly licensed projects.

f t g m