Copyright 2019 - N.Bakopoulos & P.Messinis
Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

 

ΠΟΤΑΜΙΑΝΟΥ ΘΕΑΝΩ

 

ΠΡΟΤΑΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ  ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΜΕ ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΤΑΝΟΗΤΗ ΚΑΙ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΑΠΟΚΛΙΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΣΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ.  ΤΟ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ  ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΔΙΝΕΙ ΕΜΦΑΣΗΙ ΣΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ.

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑ « ΤΟ ΤΕΧΝΑΣΜΑ ΤΟΥ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗ» ΜΕ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΧΡΗΣΗ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ( ΠΡΟΒΟΛΗ VIDEO, ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΕΙΚΟΝΩΝ ΚΑΙ ΧΑΡΤΩΝ) ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΗ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΝΑΔΡΟΜΕΣ ΣΤΗΝ ΥΛΗ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΤΑΞΕΩΝ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΑΠΛΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΟΙ ΟΡΟΙ ΚΑΙ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΝΑ ΔΕΙΞΕΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ.  Ο ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΩΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΧΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ.

 

δείτε αρχεία.......

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά

Η ΑΡΧΑIΑ ΕΛΛΗΝΙΚH ΓΛΩΣΣΑ  ΑΦΟΡΜΗ ΓΙΑ  ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

 

Εναλλακτική προσέγγιση  γραμματικού φαινομένου: ΑΟΡΙΣΤΟΣ  Β΄

Μανωλοπούλου  Σοφία

 

Η συγκεκριμένη δράση αποτελεί ένα ολοκληρωμένο σενάριο διδασκαλίας μίας ενότητας στο μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας. Στο πλαίσιο του ευρύτερου σεναρίου προτείνεται μία καινοτόμος διδασκαλία, που εστιάζεται στην εναλλακτική προσέγγιση γραμματικού φαινομένου.

Η διδασκαλία του γραμματικού φαινομένου (ΑΟΡΙΣΤΟΣ  Β΄) υλοποιείται μέσω του  θεατρικού  παιχνιδιού. Η γνωριμία–εξοικείωση με τύπους του Αορίστου β’ πραγματοποιείται μέσα από «πλαστό» κείμενο (σκόπιμα διαμορφωμένο και προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις του νέου διδακτικού αντικειμένου). Η θεατρικότητα παράλληλα με τη χρήση «αρχαΐζοντος» λόγου συνιστούν καινοτόμο διδακτική πρακτική που προκαλεί την προσοχή των μαθητών/τριών και διατηρεί αμείωτο  το ενδιαφέρον τους μέχρι την ολοκλήρωση της διδασκαλίας.

 

 

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά

 

“Δημιουργία Ψηφιακών Πρωτότυπων ιστοριών” - “Making Digital Original Stories”

 

Νικόλαος Μπακόπουλος, Μεσσήνης Περικλής, Μωραϊτη Μαρία,  Χριστοπούλου Μαρία-Μαρίζα

 

ΣΤΟΧΟΣ ΔΡΑΣΗΣ:

Να διδαχθεί η δεξιότητα της συγγραφής ιστορίας με πρωτότυπο τρόπο, έτσι ώστε  να συνδυάζει και την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών με τη συνεργατική μάθηση σε επίπεδο ομάδας, τάξης (Γυμνάσιο/Λύκειο), βαθμίδων (συνεργασία Γυμνασίου-Λυκείου).

 

δείτε στους παρακάτω συνδέσμους...

Σενάριο

Διάχυση σε Ημερίδα

 

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά

Μανωλοπούλου Σοφία (ΠΕ02) - Πριγκιπάκης  π. Ευάγγελος (ΠΕ01)

 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:

 

Οι μαθητές,

α) να μάθουν για το σεβασμό και την τιμή προς τους γονείς στον αρχαίο ελληνικό και το χριστιανικό κόσμο,

α) να κατανοήσουν τη βασική ιδέα που αφορά στη θεϊκή βοήθεια προς τον ενάρετο άνθρωπο όταν αυτός βρεθεί σε κίνδυνο,

β) να συνειδητοποιήσουν ότι ο σεβασμός και η  αγάπη προς τους γονείς αποτελούν διαχρονικά απαράβατη ηθική υποχρέωση των παιδιών,

γ) να ενστερνιστούν τις  αξίες της αγάπης, του σεβασμού και της προσφοράς θεωρώντας τες διαχρονικές αξίες ζωής.

 

δείτα αρχεία.........

Attachments:
Download this file (ErBioDr-SevaAgaGoneis.pdf)ErBioDr-SevaAgaGoneis.pdf[ ]411 kB
Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά

 π. Ευάγγελος Πριγκιπάκης                Σοφία Μανωλοπούλου

           ΠΕ 01 Θεολόγος                             ΠΕ 02 Φιλόλογος

 

Γενικός ΣκοπόςΝα πληροφορηθούν οι μαθητές για την εκπαίδευση των παιδιών από την Αρχαιότητα μέχρι το Διαφωτισμό και να αξιοποιήσουν τις γνώσεις που θα αποκομίσουν για τη ζωή τους.

      Στόχοι :

  1. Να ερευνήσουν πηγές και να μελετήσουν βιβλιογραφία σχετικά με την εκπαίδευση από την Αρχαιότητα μέχρι το Διαφωτισμό.
  2. Να γνωρίσουν τις συνθήκες και τα μέσα εκπαίδευσης των παιδιών κατά την περίοδο αυτή.
  3. Να κατανοήσουν την αξία της εκπαίδευσης για την πρόοδο του ανθρώπου σε κάθε εποχή.
  4. Να συνειδητοποιήσουν το διαχρονικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης και την επίδρασή της στον ανθρώπινο πολιτισμό.
  5. Να συγκρίνουν την εκπαιδευτική διαδικασία εκείνης της εποχής με αυτήν στην οποία συμμετέχουν.
  6. Να προτείνουν τρόπους αξιοποίησης της γνώσης που θα αποκομίσουν για τη βελτίωση του σημερινού εκπαιδευτικού συστήματος

δείτα αρχεία...........

Attachments:
Download this file (ErBioDr-EkpPais.pdf)ErBioDr-EkpPais.pdf[ ]891 kB
f t g